Ryhmäliikunnan tuntisisällöt

 

PERUS – JA KOREOGRAFINEN AEROBIC

KIINTEYTYS JA TEHOKIINTEYTYS

Perusaerobicia ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Koreografiaa tehdään n.25 min. askeltaen aerobicin perusaskeleita yhdistettynä sarjaksi. Mukana tehokas, eri lihasryhmiä muokkaava lihaskunto- osuus omalla kehonpainolla. Tehokiinteytyksessä käytetään myös lisävastuksia tehostamaan lihaskunto-osiota kuten käsipainoja,voimatankoa,kuminauhaa jne.

KOREOSTEP

Tehokkaasti rasvaa polttava koreografinen tunti, jossa askelsarjoja tehdään step-laudalla askeltaen lähes koko tunti. Askelsarjoissa on käännöksiä ja tunti sopiikin parhaiten jo step-tunneilla aikaisemmin käyneille asiakkaille, joilla perusaskeleet ovat jo hyvin hallussa.

LIHASKUNTOA

STEP-TREENI

Lihaskuntotunti Step-laudalla ilman askelsarjoja. Kehonpainon ja välineiden avustamat lihaskuntoliikkeet ja yksittäiset step-liikkeet vuorottelevat.Tunti on yksinkertainen ja tehokas!

MUOKKAUS 

Tehokas ja helppo lihaskuntotunti, jossa muokataan koko kehoa. Apuvälineinä voidaan käyttää myös lisävastuksia.

KUNTOSALICIRCUIT

Kiertoharjoittelu on tehokas lihaskuntotreeni, joka sopii hyvin kaikentasoisille jumppaajille! Tunnilla käytetään ryhmäliikuntatilassamme helppokäyttöisiä paineilmalla toimivia kuntosalilaitteita ja muita välineitä kuten käsipainot,voimatangot, kuminauhat jne. lisäksi.Itse voit säädellä tällä tunnilla helposti harjoituksen tehokkuuden!

LIHASKUNTOTREENI

Tunnilla tehdään monipuolisesti koko kehoa vahvistavia harjoitteita, sekä kehon omalla painolla, että välineitä käyttäen. Tunti ei sisällä askellusta eikä hyppyjä, joten jokainen voi helposti säädellä itse tunnin tehoa. Tunnilla tehdään 45 sekuntia työosuutta ja palautusvaihe on 15 sekuntia.Liikkeitä ei toisteta, vaan tehdään kerran ja sitten siirrytään seuraavaan liikkeeseen.

AAMUCIRCUIT

Haluatko hien pintaan heti aamusta vai rauhallisemman herätyksen päivään? Tämä tunti harjoittaa monipuolisesti koko kehoa ja sopii kaikentasoisille liikkujille. Saat itse säädeltyä helposti kuinka voimakkaan harjoituksen haluat!

STRONG NATION®  

Strong Nation on Zumban kehittämä fitnesstunti, jossa  HIIT treeni ja musiikki yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla. Täydellisesti synkronisoitu musiikki ja liikkeet motivoivat sinua haastamaan itseäsi ja saavuttamaan omat liikunnalliset tavoitteesi. Omalla kehonpainolla tehtävät liikkeet sekä sykettä nostavat intervalliosuudet kehittävät kestävyyttä, voimaa ja nopeutta. Tunti sisältää lihaskuntoa, syketreeniä, kehonpainoharjoittelua, nyrkkeilyä ja potkuja. Liikkeistä voi valita kevyempiä tai haastavampia vaihtoehtoja oman kuntotason mukaan. Strong Nation tunnilla treenaat koko kehoa hiki virraten ja hymy huulilla. Tämä tunti sopii loistavasti myös miehille! Otathan mukaan pyyhkeen, juomapullon ja halutessasi salihanskat estämään käsien luisumista laskuissa ja punnerruksissa. 

 TANSSILLISTA LIIKUNTAA

ZUMBA®  JA ZUMBA CORE® JA ZUMBA&LIHASKUNTO

Kaloreita kuluttava fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat. Zumba Core® tunti on perinteinen tanssillinen zumbatunti, jossa erityisesti keskitytään keskivartalon korsettilihaksiston vahvistamiseen. Lisäksi myös tanssillinen lihaskunto-osio. Zumba&lihaskuntotunnilla tanssilliset -ja lihaskunto-osiot vuorottelevat.

FITDANCE

Tanssillinen fitness-tunti, jossa tanssin riemulla ei ole rajoja ja hiki varmasti virtaa! Tunnilla tanssitaan poppia, hoppia, rokkia, kabareeta, balettia, discoa.. -tanssilajeja laidasta laitaan ja musiikkina soivat varmasti kaikille tutut klassikot ja listahitit. Zumbastakin tuttuun tapaan tunnilla vaihtuu musiikki ja tanssilajit kappaleittain ja askeleet ovat helppoja ja vievät mukanaan.

KEHON – JA MIELENHALLINTAA/HUOLTOA

VINYASAJOOGA 

Energistä ja dynaamista joogaa, jossa asanat tehdään virtaavina liikesarjoina hengityksen rytmittämänä. Mielen rauhoittaminen ja vahva läsnäolo on tärkeää harjoituksessa. Harjoitukset alkavat lempeästi herätellen kehoa ja rakentuvat hiljalleen kerros kerrokselta voimakkaammaksi. Loppua kohti taas rauhoitutaan lattialla tehtäviin asanoihin ja harjoitus päättyy aina savasanaan, loppurentoutukseen. Opetus tapahtuu kramaperiaatetta soveltaen, jolloin harjoitusta/asanaa viedään vaihe vaiheelta haastavampaan. Tällöin haastavimmista asanoista on mahdollisuus tehdä helpompia versioita. Tärkeää on oppia tuntemaan kehon/mielen sen hetkiset rajat. Tunneilla on usein jokin teema, johon keskitytään eniten unohtamatta kuitenkaan monipuolisuutta ja koko kehon tasapainoa.

JIVAMUKTIJOOGA

Ensimmäisenä Suomessa Kuntokikassa!
Kokonaisvaltainen joogaharjoitus, jossa yhdistyy dynaaminen asanaharjoitus, musiikki ja joogafilosofia. Tunti sopii parhaiten jo jonkin verran dynaamista joogaa harrastaneille. Lisätietoa: www.jivamuktiyoga.com

LEMPEÄ JOOGA

Lempeä flow joogatunti, joka huoltaa sekä kehoa että mieltä. Harjoitus koostuu pääosin lattialla tehtävistä asanoista. Asanoissa viivytään rauhassa, kehon ja mielen tuntemuksia tarkkaillen ja hengitykseen keskittyen. Harjoitus voi sisältää myös hengitysharjoituksia ja lyhyen meditaation. Tunti sopii erinomaisesti dynaamisen joogaharjoittelun tai muun kuormittavan liikunnan sekä kiireisen arjen rasitusten vastapainoksi. Tämä tunti sopii hyvin myös sinulle, joka et ole aiemmin joogaharjoitteluun tutustunut.

YIN JOOGA

Yin jooga on rauhallista ja asanoissa viivytään useampien minuuttien ajan. Tunnin tarkoitus on päästää irti kaikesta jännityksestä ja antaa kehon sekä mielen rentoutua. Et tarvitse tälle tunnille aikaisempaa joogataustaa!

PILATES

Pilates vahvistaa tehokkaasti sekä suuria että pieniä lihaksia, joista tulee sutjakammat. notkeammat ja pidemmät. Harjoittelu vaikuttaa koko kehoon ja vahvistaa erityisesti keskivartalon lihaskorsettia. Myös ryhti ja kehon asento paranee harjoittelun myötä. Pilates on hellävaraista liikuntaa, minkä vuoksi se sopii kaikille ikään, sukupuoleen ja kuntoon katsomatta. Edistyneiden tunti on suunnattu pilatesta jo aikaisemmin harrastaneille liikkujille.

KEHONHUOLTO

Tunnilla tehdään rauhallisia venytyksiä ja kehoa avaavia liikkeitä. Mukana voi olla myös apuvälineitä kuten keppi, pallo tai pilatesrulla. Loppuun tehdään rentoutus.

FASCIAMETHOD

Suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethodissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikeharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisempiin tuki -ja liikuntaelinoireisiin. FM soveltuu kaikille, jotka halaluavat parantaa suorituskykyään tehookkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

ILMATUNNIT

ILMAPILATES

Harjoitus tehdään ilmasta roikkuvan kankaan avulla sekä oman kehon painolla, joten tällä tunnilla pääset nauttimaan lihasvoimaliikkeistä maan vetovoimaa vastaan. Kohdealue harjoittelussa on olkapäistä polviin ja painotus on selän ja vatsan syvillä lihaksilla. Ilmapilatestunti on hauska, vaihteleva ja tehokas tapa voimistaa kehoa.

ILMAJOOGA

Ilmajoogassa harjoitus tehdään katosta riippuvaa kangasta monipuolisesti hyödyntäen. Osa harjoituksista tehdään perinteisesti matolla, osittain kankaan avulla tai kokonaan ilmassa leijuen. Kankaan avulla saadaan jaettua kehon painoa ja ohjattua painovoimaa haluamaamme kehon osaan. Kankaan tuki auttaa avaamaan hengitystä ja kangas myös hieroo kehoa tehokkaasti. Ilmajooga helpottaa selän ja hartioiden kireyksiä, voimistaa verenkiertoa, rauhoittaa kehoa ja piristää mieltä. Ilmajooga tukee perinteistä joogaharjoitusta auttaen asanoiden linjauksissa. Kangas myös antaa lempeän tuen ja turvallisuuden tunteen rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja oman mielen kuunteluun. Tule nostamaan harjoituksesi uusiin ulottuvuuksiin!

ILMAJOOGA ALKEET: Sopii ensikertalaisille ja niille, ketkä haluavat hieman rauhallisemmin etenevän harjoituksen.

ILMAJOOGA JATKO:  Sopii aikaisemmin ilmajoogaan tutustuneille ja perusriipuntatekniikat hallitseville. Tunnilla edetään hieman reippaampaan tahtiin.

OHJEISTUSTA ILMATUNNEILLE

  • Ei koruja, näkyviä lävistyksiä, hiuspinnejä, hajusteita tai vahvaa meikkiä
  • Puhtaat jalat ja iho
  • Päälle mielellään pitkähihainen paita ja housut, ainakin t-paita. Ei vetoketjuja vaatteissa!

Varaamalla paikan tunneille, sitoudut saapumaan ajoissa, vähintään 10min ennen tunnin alkua. Tunnin alussa liina säädetään juuri Sinulle sopivaksi, joka ottaa aikansa.

Jos et pääse varaamallesi tunnille, peruthan paikan vähintään 4 tuntia ennen varausjärjestelmän kautta. Jos esimerksiki äkillisen sairastumisen myötä joudut perumaan paikkasi alle 4 tuntia ennen, olethan yhteydessä meihin puhelimitse. 

Tunti ei sovi raskaana oleville eikä korkean verenpaineen tai akuutin kiputilan omaaville henkilöille.

Huom! Liinan mennään vasta ohjaajan luvalla. 

Siirry tästä paikkavaraukseen

MAMATREENI

Tunti on lapsen ja äidin yhteinen reipas liikuntatuokio, jossa voi mennä juuri oman lapsen ehdoilla. Tunnin tavoitteena on, että äiti pääsee liikkumaan ja huoltamaan kehoaan. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään koko kehoa kuormittava lihaskunto-osio ja tunin lopuksi venyttelyt. Salin keskellä on lapsiparkki leluineen isommille lapsille. Vauvat voivat köllötellä lattialla tai istuimessa. Tunnit sopivat kaiken tasoisille harrastajille.

Tervetuloa!