Ryhmäliikunnan tuntisisällöt

 

PERUSTUNTI, JOSSA MUKANA MYÖS ASKELLUSTA

KIINTEYTYS, RETROKIINTEYTYS ja STEP-KIINTEYTYS

Perusaerobicia ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Koreografiaa tehdään n.25 min. askeltaen aerobicin perusaskeleita yhdistettynä sarjaksi. Mukana tehokas, eri lihasryhmiä muokkaava lihaskunto- osuus omalla kehonpainolla tai tehostaen välineillä kuten käsipainot, voimatanko, kuminauha tms. Retrokiinteytyksessä fiilistä antamassa 70-90-luvun musiikki! Step-kiinteytyksessä tunnin rakenne on sama, mutta askellus -ja lihaskunto-osuus tehdään steplautaa hyödyntäen.


LIHASKUNTOA

PUMPPI

Pumppi-tunti on tehokas lihaskuntoharjoittelu, jossa treeni tehdään tangolla ja levypainoilla. Tehokkaita, perusliikkeitä ja tehon voit määritellä itse, painoja säätämällä. Tämä tunti soveltuu ihan kaikille! Tunti ei sisällä askellusta.

PALLOJUMPPA

Tällä tunnilla käytetään isoa jättipalloa tehostamaan liikkeitä. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään  koko kehoa kuormittava lihaskunto-osuus palloa hyödyntäen. Pallojumppa kehittää lihaskunnon lisäksi myös tasapainoa. Tämä tunti on hauska ja tehokas!

KUNTOSALICIRCUIT

Kiertoharjoittelu on tehokas lihaskuntotreeni, joka sopii hyvin kaikentasoisille jumppaajille! Tunnilla käytetään ryhmäliikuntatilassamme helppokäyttöisiä paineilmalla toimivia kuntosalilaitteita ja muita välineitä kuten käsipainot,voimatangot, kuminauhat jne. lisäksi.Itse voit säädellä tällä tunnilla helposti harjoituksen tehokkuuden!

LIHASKUNTOTREENI

Tunnilla tehdään monipuolisesti koko kehoa vahvistavia harjoitteita, sekä kehon omalla painolla, että välineitä käyttäen. Tunti ei sisällä askellusta eikä hyppyjä, joten jokainen voi helposti säädellä itse tunnin tehoa. Tunti voidaan tehdä myös patteriharjoituksena kellottaentai kiertoharjoitteluna.

AAMUCIRCUIT

Haluatko hien pintaan heti aamusta vai rauhallisemman herätyksen päivään? Tämä tunti harjoittaa monipuolisesti koko kehoa ja sopii kaikentasoisille liikkujille. Saat itse säädeltyä helposti kuinka voimakkaan harjoituksen haluat! Tunti tehdään kiertoharjoitteluna.

TEHOTREENI

Tällä tunnilla ei tehdä askelsarjoja lainkaan, vaan nostetaan sykettä ja tehdään lihaskuntoa  vuorotellen erilaisia välineitä hyväksikäyttäen. Tiukkaa treeniä, jossa jokainen voi hakea oman kuntotasonsa mukaista tehoa. Tunnin lopussa lyhyet venyttelyt.

STRONG NATION®   

Strong Nation on Zumban kehittämä fitnesstunti, jossa  HIIT treeni ja musiikki yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla. Täydellisesti synkronisoitu musiikki ja liikkeet motivoivat sinua haastamaan itseäsi ja saavuttamaan omat liikunnalliset tavoitteesi. Omalla kehonpainolla tehtävät liikkeet sekä sykettä nostavat intervalliosuudet kehittävät kestävyyttä, voimaa ja nopeutta. Tunti sisältää lihaskuntoa, syketreeniä, kehonpainoharjoittelua, nyrkkeilyä ja potkuja. Liikkeistä voi valita kevyempiä tai haastavampia vaihtoehtoja oman kuntotason mukaan. Strong Nation tunnilla treenaat koko kehoa hiki virraten ja hymy huulilla. Tämä tunti sopii loistavasti myös miehille! Otathan mukaan pyyhkeen, juomapullon ja halutessasi salihanskat estämään käsien luisumista laskuissa ja punnerruksissa. 

BARRE

Barre on maailmalla huippusuosion saavuttanut treenimuoto eikä syyttä; se on supertehokasta, mukaansatempaavaa ja tuloksia syntyy nopeasti. Jos kaipaat monipuolista ja innostavaa treeniä, joka vahvistaa etenkin pakaroita, reisiä ja keskivartaloa, barre on sinua varten. Barre kehittää kestävyysvoimaa ja sytyttää ryhtiä kohottavat syvät lihakset. Tunti tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Tunnilta saat mukaasi voimaantuneen ja ryhdikkään olon! HUOM! Tunti tehdään sukat jalassa.

TANSSILLISTA LIIKUNTAA

ZUMBA®  JA ZUMBA CORE® JA ZUMBA&LIHASKUNTO

Kaloreita kuluttava fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat. Zumba Core® tunti on perinteinen tanssillinen zumbatunti, jossa erityisesti keskitytään keskivartalon korsettilihaksiston vahvistamiseen. Lisäksi myös tanssillinen lihaskunto-osio. Zumba&lihaskuntotunnilla tanssilliset -ja lihaskunto-osiot vuorottelevat.

FITDANCE JA SUMMERDANCE

Tanssillinen fitness-tunti, jossa tanssin riemulla ei ole rajoja ja hiki varmasti virtaa! Tunnilla tanssitaan poppia, hoppia, rokkia, kabareeta, balettia, discoa.. -tanssilajeja laidasta laitaan ja musiikkina soivat varmasti kaikille tutut klassikot ja listahitit. Zumbastakin tuttuun tapaan tunnilla vaihtuu musiikki ja tanssilajit kappaleittain ja askeleet ovat helppoja ja vievät mukanaan.

KEHON – JA MIELENHALLINTAA/HUOLTOA

VINYASAJOOGA 

Energistä ja dynaamista joogaa, jossa asanat tehdään virtaavina liikesarjoina hengityksen rytmittämänä. Mielen rauhoittaminen ja vahva läsnäolo on tärkeää harjoituksessa. Harjoitukset alkavat lempeästi herätellen kehoa ja rakentuvat hiljalleen kerros kerrokselta voimakkaammaksi. Loppua kohti taas rauhoitutaan lattialla tehtäviin asanoihin ja harjoitus päättyy aina savasanaan, loppurentoutukseen. Opetus tapahtuu kramaperiaatetta soveltaen, jolloin harjoitusta/asanaa viedään vaihe vaiheelta haastavampaan. Tällöin haastavimmista asanoista on mahdollisuus tehdä helpompia versioita. Tärkeää on oppia tuntemaan kehon/mielen sen hetkiset rajat. Tunneilla on usein jokin teema, johon keskitytään eniten unohtamatta kuitenkaan monipuolisuutta ja koko kehon tasapainoa.

JIVAMUKTIJOOGA

Ensimmäisenä Suomessa Kuntokikassa!
Kokonaisvaltainen joogaharjoitus, jossa yhdistyy dynaaminen asanaharjoitus, musiikki ja joogafilosofia. Tunti sopii parhaiten jo jonkin verran dynaamista joogaa harrastaneille. Lisätietoa: www.jivamuktiyoga.com

LEMPEÄ JOOGA

Lempeä flow joogatunti, joka huoltaa sekä kehoa että mieltä. Harjoitus koostuu pääosin lattialla tehtävistä asanoista. Asanoissa viivytään rauhassa, kehon ja mielen tuntemuksia tarkkaillen ja hengitykseen keskittyen. Harjoitus voi sisältää myös hengitysharjoituksia ja lyhyen meditaation. Tunti sopii erinomaisesti dynaamisen joogaharjoittelun tai muun kuormittavan liikunnan sekä kiireisen arjen rasitusten vastapainoksi. Tämä tunti sopii hyvin myös sinulle, joka et ole aiemmin joogaharjoitteluun tutustunut.

YIN JOOGA

Yin jooga on rauhallista ja asanoissa viivytään useampien minuuttien ajan. Tunnin tarkoitus on päästää irti kaikesta jännityksestä ja antaa kehon sekä mielen rentoutua. Et tarvitse tälle tunnille aikaisempaa joogataustaa!

PILATES

Pilates vahvistaa tehokkaasti sekä suuria että pieniä lihaksia, joista tulee sutjakammat. notkeammat ja pidemmät. Harjoittelu vaikuttaa koko kehoon ja vahvistaa erityisesti keskivartalon lihaskorsettia. Myös ryhti ja kehon asento paranee harjoittelun myötä. Pilates on hellävaraista liikuntaa, minkä vuoksi se sopii kaikille ikään, sukupuoleen ja kuntoon katsomatta. Edistyneiden tunti on suunnattu pilatesta jo aikaisemmin harrastaneille liikkujille.

NHS-KEHONHUOLTO

Tunti sisältää lempeää,kehoa huoltavaa liikettä painottuen niska-hartia- selän alueeseen. Tunnilla voidaan käyttää välineenä myös keppiä tai pilatesrullaa. Tämä tunti sopii ihan kaikille ja on erittäin hyödyllinen varsinkin etätyötä ja istumatyötä tekeville henkilöille.

KEHONHUOLTO

Tunnilla tehdään rauhallisia venytyksiä ja kehoa avaavia liikkeitä. Mukana voi olla myös apuvälineitä kuten keppi, pallo tai pilatesrulla. Loppuun tehdään rentoutus.

FASCIAMETHOD

Suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethodissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikeharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisempiin tuki -ja liikuntaelinoireisiin. FM soveltuu kaikille, jotka halaluavat parantaa suorituskykyään tehookkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

ILMATUNNIT

 ILMAJOOGA

Ilmajoogassa harjoitus tehdään katosta riippuvaa kangasta monipuolisesti hyödyntäen. Osa harjoituksista tehdään perinteisesti matolla, osittain kankaan avulla tai kokonaan ilmassa leijuen. Kankaan avulla saadaan jaettua kehon painoa ja ohjattua painovoimaa haluamaamme kehon osaan. Kankaan tuki auttaa avaamaan hengitystä ja kangas myös hieroo kehoa tehokkaasti. Ilmajooga helpottaa selän ja hartioiden kireyksiä, voimistaa verenkiertoa, rauhoittaa kehoa ja piristää mieltä. Ilmajooga tukee perinteistä joogaharjoitusta auttaen asanoiden linjauksissa. Kangas myös antaa lempeän tuen ja turvallisuuden tunteen rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja oman mielen kuunteluun. Tule nostamaan harjoituksesi uusiin ulottuvuuksiin!

ILMAJOOGA ALKEET: Sopii ensikertalaisille ja niille, ketkä haluavat hieman rauhallisemmin etenevän harjoituksen.

ILMAJOOGA JATKO:  Sopii aikaisemmin ilmajoogaan tutustuneille ja perusriipuntatekniikat hallitseville. Tunnilla edetään hieman reippaampaan tahtiin.

OHJEISTUSTA ILMATUNNEILLE

  • Ei koruja, näkyviä lävistyksiä, hiuspinnejä, hajusteita tai vahvaa meikkiä
  • Puhtaat jalat ja iho
  • Päälle mielellään pitkähihainen paita ja housut, ainakin t-paita. Ei vetoketjuja vaatteissa!

Varaamalla paikan tunneille, sitoudut saapumaan ajoissa, vähintään 10min ennen tunnin alkua. Tunnin alussa liina säädetään juuri Sinulle sopivaksi, joka ottaa aikansa.

Jos et pääse varaamallesi tunnille, peruthan paikan vähintään 4 tuntia ennen varausjärjestelmän kautta. Jos esimerksiki äkillisen sairastumisen myötä joudut perumaan paikkasi alle 4 tuntia ennen, olethan yhteydessä meihin puhelimitse. 

Tunti ei sovi raskaana oleville eikä korkean verenpaineen tai akuutin kiputilan omaaville henkilöille.

Huom! Liinan mennään vasta ohjaajan luvalla. 

Siirry tästä paikkavaraukseen

 Tervetuloa!