Ryhmäliikunnan tuntisisällöt

 

PERUS – JA KOREOGRAFINEN AEROBIC

KIINTEYTYS, RETROKIINTEYTYS JA TEHOKIINTEYTYS

Perusaerobicia ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Koreografiaa tehdään n.25 min. askeltaen aerobicin perusaskeleita yhdistettynä sarjaksi. Mukana tehokas, eri lihasryhmiä muokkaava lihaskunto- osuus omalla kehonpainolla. Tehokiinteytyksessä käytetään myös lisävastuksia tehostamaan lihaskunto-osiota kuten käsipainoja,voimatankoa,kuminauhaa jne. Retrokiinteytyksessä soitetaan pääsääntöisesti 80-90-luvun musiikkia.

KOREOBIC & KOREOSTEP

Tehokkaasti rasvaa polttava koreografinen tunti, jossa askelsarjoja tehdään lähes koko tunti. Askelsarjoissa on käännöksiä ja tunti sopiikin parhaiten jo aerobictunneilla aikaisemmin käyneille asiakkaille, joilla perusaskeleet ovat jo hyvin hallussa. Koreostepissä askelsarjoja tehdään step- laudalla.

LIHASKUNTOA

KAHVAKUULA

Tunnilla käydään läpi kahvakuulailun perustekniikoita ja keskitytään sykkeen nostamiseen sekä voiman ja kestävyyden kehittämiseen. Koko kehoa kuormittava tunti, joka sisältää heilautuksia, nostoja ja monipuolisia yhdistelmäliikkeitä.

PUMPPI

Pumppi sopii kaikille ja tunti on erinomainen vaihtoehto kuntosaliharjoittelulle.Pumppi muokkaa kehoa tehokkaasti ja monipuolisesti. Harjoittelu tehdään levytangoilla,joiden painomäärää voit itse säädellä harjoitteen mukaan. Helppoa ja tehokasta!

BODYTRIMMI

Lyhyt ja helppo alkulämmittely, jonka jälkeen monipuolisesti koko kehoa kuormittavia tehokkaita lihaskuntoliikkeitä. Tunnilla käytetään oman kehon painon lisäksi lisävastuksina erilaisia välineitä.

MUOKKAUS 

Tehokas ja helppo lihaskuntotunti, jossa muokataan koko kehoa. Apuvälineinä voidaan käyttää myös lisävastuksia.

KUNTOSALICIRCUIT

Kiertoharjoittelu on tehokas lihaskuntotreeni, joka sopii hyvin kaikentasoisille jumppaajille! Tunnilla käytetään helppokäyttöisiä paineilmalla toimivia kuntosalilaitteita ja muita välineitä kuten käsipainot,voimatangot, kuminauhat jne. lisäksi.Itse voit säädellä tällä tunnilla helposti harjoituksen tehokkuuden!

RVP

Lihaskuntopainotteinen "täsmätunti" reisille,vatsalle ja pakaroille,jossa helpon alkulämmittelyn jälkeen hyödynnetään eri välineitä, sekä oman kehon painoa.


TEEMATUNTI

Vaihtuva teema ilmoitetaan nettisivuillamme kohdassa ilmoitustaulu etukäteen.

TANSSILLISTA LIIKUNTAA

ZUMBA®  JA ZUMBA CORE® JA ZUMBA&LIHASKUNTO

Kaloreita kuluttava fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat. Zumba Core® tunti on perinteinen tanssillinen zumbatunti, jossa erityisesti keskitytään keskivartalon korsettilihaksiston vahvistamiseen. Lisäksi myös tanssillinen lihaskunto-osio. Zumba&lihaskuntotunnilla tanssilliset -ja lihaskunto-osiot vuorottelevat.

FITDANCE

Tanssillinen fitness-tunti, jossa tanssin riemulla ei ole rajoja ja hiki varmasti virtaa! Tunnilla tanssitaan poppia, hoppia, rokkia, kabareeta, balettia, discoa.. -tanssilajeja laidasta laitaan ja musiikkina soivat varmasti kaikille tutut klassikot ja listahitit. Zumbastakin tuttuun tapaan tunnilla vaihtuu musiikki ja tanssilajit kappaleittain ja askeleet ovat helppoja ja vievät mukanaan.

 LATINODANCE

Tunnilla tanssahdellaan hauskan letkeitä lattarirytmejä mm. Salsa, Reggaeton, Kizomba, Bachata ja monta muuta mukaansatempaavaa latinotanssia. Tärkeintä on pilke silmäkulmassa. Sykettä nostavien kappaleiden lomassa harjoitellaan myös koreografioiden lisäksi tekniikkaa. Tuntien tarkoitus on löytää sisäinen itsevarmuus sensuellien rytmien avulla sekä kiinteytyä huomaamatta.

KEHON – JA MIELENHALLINTAA/HUOLTOA

VINYASAJOOGA 

Energistä ja dynaamista joogaa, jossa asanat tehdään virtaavina liikesarjoina hengityksen rytmittämänä. Mielen rauhoittaminen ja vahva läsnäolo on tärkeää harjoituksessa. Harjoitukset alkavat lempeästi herätellen kehoa ja rakentuvat hiljalleen kerros kerrokselta voimakkaammaksi. Loppua kohti taas rauhoitutaan lattialla tehtäviin asanoihin ja harjoitus päättyy aina savasanaan, loppurentoutukseen. Opetus tapahtuu kramaperiaatetta soveltaen, jolloin harjoitusta/asanaa viedään vaihe vaiheelta haastavampaan. Tällöin haastavimmista asanoista on mahdollisuus tehdä helpompia versioita. Tärkeää on oppia tuntemaan kehon/mielen sen hetkiset rajat. Tunneilla on usein jokin teema, johon keskitytään eniten unohtamatta kuitenkaan monipuolisuutta ja koko kehon tasapainoa.

JIVAMUKTIJOOGA

Ensimmäisenä Suomessa Kuntokikassa!
Kokonaisvaltainen joogaharjoitus, jossa yhdistyy dynaaminen asanaharjoitus, musiikki ja joogafilosofia. Tunti sopii parhaiten jo jonkin verran dynaamista joogaa harrastaneille. Lisätietoa: www.jivamuktiyoga.com

LEMPEÄ JOOGA

Lempeä joogatunti, joka huoltaa sekä kehoa että mieltä. Harjoitus koostuu pääosin lattialla tehtävistä asanoista. Asanoissa viivytään rauhassa, kehon ja mielen tuntemuksia tarkkaillen ja hengitykseen keskittyen. Harjoitus voi sisältää myös hengitysharjoituksia ja lyhyen meditaation. Tunti sopii erinomaisesti dynaamisen joogaharjoittelun tai muun kuormittavan liikunnan sekä kiireisen arjen rasitusten vastapainoksi. Tämä tunti sopii hyvin myös sinulle, joka et ole aiemmin joogaharjoitteluun tutustunut.

PILATES

Pilates vahvistaa tehokkaasti sekä suuria että pieniä lihaksia, joista tulee sutjakammat. notkeammat ja pidemmät. Harjoittelu vaikuttaa koko kehoon ja vahvistaa erityisesti keskivartalon lihaskorsettia. Myös ryhti ja kehon asento paranee harjoittelun myötä. Pilates on hellävaraista liikuntaa, minkä vuoksi se sopii kaikille ikään, sukupuoleen ja kuntoon katsomatta. Edistyneiden tunti on suunnattu pilatesta jo aikaisemmin harrastaneille liikkujille.

KEHONHUOLTO

Tunnilla tehdään rauhallisia venytyksiä ja kehoa avaavia liikkeitä. Mukana voi olla myös apuvälineitä kuten keppi, pallo tai pilatesrulla. Loppuun tehdään rentoutus.

FASCIAMETHOD

Suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethodissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikeharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisempiin tuki -ja liikuntaelinoireisiin. FM soveltuu kaikille, jotka halaluavat parantaa suorituskykyään tehookkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

ILMATUNNIT

ILMAPILATES

Harjoitus tehdään ilmasta roikkuvan kankaan avulla sekä oman kehon painolla, joten tällä tunnilla pääset nauttimaan lihasvoimaliikkeistä maan vetovoimaa vastaan. Kohdealue harjoittelussa on olkapäistä polviin ja painotus on selän ja vatsan syvillä lihaksilla. Ilmapilatestunti on hauska, vaihteleva ja tehokas tapa voimistaa kehoa.

ILMAJOOGA

Ilmajoogassa harjoitus tehdään katosta riippuvaa kangasta monipuolisesti hyödyntäen. Osa harjoituksista tehdään perinteisesti matolla, osittain kankaan avulla tai kokonaan ilmassa leijuen. Kankaan avulla saadaan jaettua kehon painoa ja ohjattua painovoimaa haluamaamme kehon osaan. Kankaan tuki auttaa avaamaan hengitystä ja kangas myös hieroo kehoa tehokkaasti. Ilmajooga helpottaa selän ja hartioiden kireyksiä, voimistaa verenkiertoa, rauhoittaa kehoa ja piristää mieltä. Ilmajooga tukee perinteistä joogaharjoitusta auttaen asanoiden linjauksissa. Kangas myös antaa lempeän tuen ja turvallisuuden tunteen rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja oman mielen kuunteluun. Tule nostamaan harjoituksesi uusiin ulottuvuuksiin!

ILMAJOOGA ALKEET: Sopii ensikertalaisille ja niille, ketkä haluavat hieman rauhallisemmin etenevän harjoituksen.

ILMAJOOGA JATKO:  Sopii aikaisemmin ilmajoogaan tutustuneille ja perusriipuntatekniikat hallitseville. Tunnilla edetään hieman reippaampaan tahtiin.

OHJEISTUSTA ILMATUNNEILLE

  • Ei koruja, näkyviä lävistyksiä, hiuspinnejä, hajusteita tai vahvaa meikkiä
  • Puhtaat jalat ja iho
  • Päälle mielellään pitkähihainen paita ja housut, ainakin t-paita. Ei vetoketjuja vaatteissa!

Varaamalla paikan tunneille, sitoudut saapumaan ajoissa, vähintään 10min ennen tunnin alkua. Tunnin alussa liina säädetään juuri Sinulle sopivaksi, joka ottaa aikansa.

Jos et pääse varaamallesi tunnille, peruthan paikan vähintään 8 tuntia ennen varausjärjestelmän kautta. Jos esimerksiki äkillisen sairastumisen myötä joudut perumaan paikkasi alle 8 tuntia ennen, olethan yhteydessä meihin puhelimitse. 

Tunti ei sovi raskaana oleville eikä korkean verenpaineen tai akuutin kiputilan omaaville henkilöille.

Huom! Liinan mennään vasta ohjaajan luvalla. 

Siirry tästä paikkavaraukseen

 

ÄITI – JA LAPSIRYHMÄT

ÄITI & LAPSI TRIMMITUNTI JA ÄITI & LAPSI KUNTOSALICIRCUIT

Tunti on lapsen ja äidin yhteinen reipas liikuntatuokio, jossa voi mennä juuri oman lapsen ehdoilla. Tunnin tavoitteena on, että äiti pääsee liikkumaan ja huoltamaan kehoaan. Trimmitunnilla tehdään helppo alkulämmittely jumpaten, jonka jälkeen siirrytään tehokkaaseen lihaskunto-osioon. Osa liikkeistä tehdään kehon omalla painolla ja sen lisäksi liikkeitä tehostetaan usein myös lisävastuksilla esim.voimatantangot,kuminauhat,käsipainot jne. Kuntosalicircuitissa lihaskuntoa tehtäessä käytetään kiertoharjoitteluun soveltuvia, paineilmalla toimivia kuntosalilaitteita sekä eri välineitä tai omaa lasta lisäpainona. Molemmilla tunneilla salin keskellä on lapsiparkki leluineen isommille lapsille.  Tunnit sopivat kaiken tasoisille harrastajille.

Tervetuloa!