Ryhmäliikunnan tuntisisällöt

 

PERUS – JA KOREOGRAFINEN AEROBIC

KIINTEYTYS

Perusaerobicia ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Koreografiaa tehdään n.25 min. askeltaen aerobicin perusaskeleita yhdistettynä sarjaksi. Mukana tehokas, eri lihasryhmiä muokkaava lihaskunto- osuus omalla kehonpainolla. 

KOREOGRAFINEN AEROBIC & KOREOGRAFINEN STEP

Tehokkaasti rasvaa polttava koreografinen tunti, jossa askelsarjoja tehdään n. 40 min. Askelsarjoissa on käännöksiä ja tunti sopiikin parhaiten jo aerobictunneilla aikaisemmin käyneille asiakkaille, joilla perusaskeleet ovat jo hyvin hallussa. Koreografisessa stepissä askelsarjoja tehdään step laudalla.

LIHASKUNTOA

KAHVAKUULA

Tunnilla käydään läpi kahvakuulailun perustekniikoita ja keskitytään sykkeen nostamiseen sekä voiman ja kestävyyden kehittämiseen. Koko kehoa kuormittava tunti, joka sisältää heilautuksia, nostoja ja monipuolisia yhdistelmäliikkeitä.

STEP LIHASKUNTO

Tunti, jossa tehdään tehokasta perusaskellusta steplaudalle. Aerobisen osuuden lisäksi tunti sisältää tehokkaan lihaskunto-osion. Tunti soveltuu hyvin kaikentasoisille liikkujille ja myös jumppaajille, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta stepistä.

BODYTRIMMI

Lyhyt ja helppo alkulämmittely, jonka jälkeen monipuolisesti koko kehoa kuormittavia tehokkaita lihaskuntoliikkeitä. Tunnilla käytetään oman kehon painon lisäksi lisävastuksina erilaisia välineitä.

MUOKKAUS 

Tehokas ja helppo lihaskuntotunti, jossa muokataan koko kehoa. Apuvälineinä voidaan käyttää myös lisävastuksia.

KUNTOSALICIRCUIT

Kiertoharjoittelu on tehokas lihaskuntotreeni, joka sopii hyvin kaikentasoisille jumppaajille! Tunnilla käytetään helppokäyttöisiä paineilmalla toimivia kuntosalilaitteita ja muita välineitä kuten käsipainot,voimatangot, kuminauhat jne. lisäksi.Itse voit säädellä tällä tunnilla helposti harjoituksen tehokkuuden!

INTERVALLITREENI

Kovatehoinen intervallitunti, jossa helpon alkulämmittelyn jälkeen syke -ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat. Tunnilla lihaskunto-osuuksissa hyödynnetään eri välineitä, sekä oman kehon painoa. Tunnilla ei askelsarjoja, mutta mukana on juoksua ja hyppyä. Tule haastamaan itsesi!

TEEMATUNTI

Vaihtuva teema ilmoitetaan nettisivuillamme kohdassa ilmoitustaulu etukäteen.

TANSSILLISTA LIIKUNTAA

ZUMBA®  JA ZUMBA CORE® JA ZUMBA&LIHASKUNTO

Kaloreita kuluttava fitness-tanssitunti, joka on tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Zumban® kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Se on sekä kehoa että mieltä hoitavaa liikuntaa. Treenatessa, vuoroin latinalaisen ja kansainvälisen tanssimusiikin tahdissa, arjen huolet unohtuvat. Zumba Core® tunti on perinteinen tanssillinen zumbatunti, jossa erityisesti keskitytään keskivartalon korsettilihaksiston vahvistamiseen. Lisäksi myös tanssillinen lihaskunto-osio. Zumba&lihaskuntotunnilla tanssilliset -ja lihaskunto-osiot vuorottelevat.

FITDANCE

Tanssillinen fitness-tunti, jossa tanssin riemulla ei ole rajoja ja hiki varmasti virtaa! Tunnilla tanssitaan poppia, hoppia, rokkia, kabareeta, balettia, discoa.. -tanssilajeja laidasta laitaan ja musiikkina soivat varmasti kaikille tutut klassikot ja listahitit. Zumbastakin tuttuun tapaan tunnilla vaihtuu musiikki ja tanssilajit kappaleittain ja askeleet ovat helppoja ja vievät mukanaan.

AIKUISTEN SHOWTANSSI

Aikuisten showtanssi on tunti, jossa teema vaihtuu kuukausittain. Showtanssi pitää sisällään erilaisia tanssilajeja kuten jazz, Broadway, hiphop ja muut streettanssit sekä lyyrinen tanssi, baletti ja nykytanssi. Tunnit koostuvat lämmittelystä ja harjoitteista, jotka tukevat tunnilla valmisteltavaa koreografiaa. Toinen puoli tunnista tehdään kuhunkin teemaan sopivaa koreografiaa loppuvenyttelyä unohtamatta. Showtanssi vahvistaa kehonhallintaa ja sen hahmottamista, mikä tukee kaikkea muutakin tanssillista liikuntaa. Tunnin teema ilmoitetaan kuukausittain nettisivujemme ilmoitustaululla.

KEHON – JA MIELENHALLINTAA/HUOLTOA

VINYASAJOOGA 

Energistä ja dynaamista joogaa, jossa asanat tehdään virtaavina liikesarjoina hengityksen rytmittämänä. Mielen rauhoittaminen ja vahva läsnäolo on tärkeää harjoituksessa. Harjoitukset alkavat lempeästi herätellen kehoa ja rakentuvat hiljalleen kerros kerrokselta voimakkaammaksi. Loppua kohti taas rauhoitutaan lattialla tehtäviin asanoihin ja harjoitus päättyy aina savasanaan, loppurentoutukseen. Opetus tapahtuu kramaperiaatetta soveltaen, jolloin harjoitusta/asanaa viedään vaihe vaiheelta haastavampaan. Tällöin haastavimmista asanoista on mahdollisuus tehdä helpompia versioita. Tärkeää on oppia tuntemaan kehon/mielen sen hetkiset rajat. Tunneilla on usein jokin teema, johon keskitytään eniten unohtamatta kuitenkaan monipuolisuutta ja koko kehon tasapainoa.

JIVAMUKTIJOOGA

Ensimmäisenä Suomessa Kuntokikassa!
Kokonaisvaltainen joogaharjoitus, jossa yhdistyy dynaaminen asanaharjoitus, musiikki ja joogafilosofia. Tunti sopii parhaiten jo jonkin verran dynaamista joogaa harrastaneille. Lisätietoa: www.jivamuktiyoga.com

LEMPEÄ JOOGA

Lempeä joogatunti, joka huoltaa sekä kehoa että mieltä. Harjoitus koostuu pääosin lattialla tehtävistä asanoista. Asanoissa viivytään rauhassa, kehon ja mielen tuntemuksia tarkkaillen ja hengitykseen keskittyen. Harjoitus voi sisältää myös hengitysharjoituksia ja lyhyen meditaation. Tunti sopii erinomaisesti dynaamisen joogaharjoittelun tai muun kuormittavan liikunnan sekä kiireisen arjen rasitusten vastapainoksi. Tämä tunti sopii hyvin myös sinulle, joka et ole aiemmin joogaharjoitteluun tutustunut.

PILATES

Pilates vahvistaa tehokkaasti sekä suuria että pieniä lihaksia, joista tulee sutjakammat. notkeammat ja pidemmät. Harjoittelu vaikuttaa koko kehoon ja vahvistaa erityisesti keskivartalon lihaskorsettia. Myös ryhti ja kehon asento paranee harjoittelun myötä. Pilates on hellävaraista liikuntaa, minkä vuoksi se sopii kaikille ikään, sukupuoleen ja kuntoon katsomatta. Edistyneiden tunti on suunnattu pilatesta jo aikaisemmin harrastaneille liikkujille.

KEHONHUOLTO

Tunnilla tehdään rauhallisia venytyksiä ja kehoa avaavia liikkeitä. Mukana voi olla myös apuvälineitä kuten keppi, pallo tai pilatesrulla. Loppuun tehdään rentoutus.

ILMATUNNIT

ILMAPILATES

Harjoitus tehdään ilmasta roikkuvan kankaan avulla sekä oman kehon painolla, joten tällä tunnilla pääset nauttimaan lihasvoimaliikkeistä maan vetovoimaa vastaan. Kohdealue harjoittelussa on olkapäistä polviin ja painotus on selän ja vatsan syvillä lihaksilla. Ilmapilatestunti on hauska, vaihteleva ja tehokas tapa voimistaa kehoa.

ILMAJOOGA

Ilmajoogassa harjoitus tehdään katosta riippuvaa kangasta monipuolisesti hyödyntäen. Osa harjoituksista tehdään perinteisesti matolla, osittain kankaan avulla tai kokonaan ilmassa leijuen. Kankaan avulla saadaan jaettua kehon painoa ja ohjattua painovoimaa haluamaamme kehon osaan. Kankaan tuki auttaa avaamaan hengitystä ja kangas myös hieroo kehoa tehokkaasti. Ilmajooga helpottaa selän ja hartioiden kireyksiä, voimistaa verenkiertoa, rauhoittaa kehoa ja piristää mieltä. Ilmajooga tukee perinteistä joogaharjoitusta auttaen asanoiden linjauksissa. Kangas myös antaa lempeän tuen ja turvallisuuden tunteen rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja oman mielen kuunteluun. Tule nostamaan harjoituksesi uusiin ulottuvuuksiin!

ILMAJOOGA TASO 1: Sopii ensikertalaisille ja niille, ketkä haluavat hieman rauhallisemmin etenevän harjoituksen.

ILMAJOOGA TASO 2:  Sopii aikaisemmin ilmajoogaan tutustuneille ja perusriipuntatekniikat hallitseville. Tunnilla edetään hieman reippaampaan tahtiin.

OHJEISTUSTA ILMATUNNEILLE

  • Ei koruja, näkyviä lävistyksiä, hiuspinnejä, hajusteita tai vahvaa meikkiä
  • Puhtaat jalat ja iho
  • Päälle mielellään pitkähihainen paita ja housut, ainakin t-paita. Ei vetoketjuja vaatteissa!

Varaamalla paikan tunneille, sitoudut saapumaan ajoissa, vähintään 10min ennen tunnin alkua. Tunnin alussa liina säädetään juuri Sinulle sopivaksi, joka ottaa aikansa.

Jos et pääse varaamallesi tunnille, peruthan paikan vähintään 8 tuntia ennen varausjärjestelmän kautta. Jos esimerksiki äkillisen sairastumisen myötä joudut perumaan paikkasi alle 8 tuntia ennen, olethan yhteydessä meihin puhelimitse. 

Tunti ei sovi raskaana oleville eikä korkean verenpaineen tai akuutin kiputilan omaaville henkilöille.

Huom! Liinan mennään vasta ohjaajan luvalla. 

Siirry tästä paikkavaraukseen

 

ÄITI – JA LAPSIRYHMÄT

ÄITI & LAPSI TRIMMITUNTI JA ÄITI & LAPSI kUNTOSALICIRCUIT

Tunti on lapsen ja äidin yhteinen reipas liikuntatuokio, jossa voi mennä juuri oman lapsen ehdoilla. Tunnin tavoitteena on, että äiti pääsee liikkumaan ja huoltamaan kehoaan. Trimmitunnilla tehdään helppo alkulämmittely jumpaten, jonka jälkeen siirrytään tehokkaaseen lihaskunto-osioon. Osa liikkeistä tehdään kehon omalla painolla ja sen lisäksi liikkeitä tehostetaan usein myös lisävastuksilla esim.voimatantangot,kuminauhat,käsipainot jne. Kuntosalicircuitissa lihaskuntoa tehtäessä käytetään kiertoharjoitteluun soveltuvia, paineilmalla toimivia kuntosalilaitteita sekä eri välineitä tai omaa lasta lisäpainona. Molemmilla tunneilla salin keskellä on lapsiparkki leluineen isommille lapsille.  Tunnit sopivat kaiken tasoisille harrastajille.

Tervetuloa!